Komornik w Norwegii

Norwegia – Komornik – Egzekucja komornicza

Przydarzył ci się problem z kontrahentem z Norwegii, który nie chce płacić swoich zobowiązań i nie wiesz co zrobić? Co prawda Norwegia nie jest członkiem Unii Europejskiej, ale to nie problem ponieważ jest sygnatariuszem wielostronnych umów międzynarodowych, które odnoszą się do obrotu prawnego pomiędzy państwami.

Pomiędzy Polską a Norwegią obowiązuje Konwencja o jurysdykcji i uznawaniu oraz wykonywaniu orzeczeń sądowych w sprawach cywilnych i handlowych, podpisana w Lugano dnia 30 października 2007 r. zatem jest możliwość dochodzenia należności pomiędzy polskimi wierzycielami a norweskimi dłużnikami.

Komornik w Norwegii

Czy może egzekwować wyrok polskiego sądu?

Zgodnie z art. 32 Konwencji „«orzeczenie» oznacza każde orzeczenie wydane przez sąd państwa związanego niniejszą konwencją (w tym Polska i Norwegia), niezależnie od tego, czy zostanie określone jako wyrok, postanowienie, nakaz zapłaty lub nakaz egzekucyjny, włącznie z postanowieniem w przedmiocie ustalenia kosztów postępowania wydanym przez urzędnika sądowego”. Zgodnie z powyższym wyrok lub nakaz zapłaty wydany przez Sąd Polski może być egzekwowany przez Komornika z Norwegii.

Komornik w Norwegii - Jak wszcząć egzekucję komorniczą?

Egzekucja komornicza w Norwegii może być przeprowadzona nawet bez wcześniejszego uznania orzeczenia sądu polskiego w tym kraju. Stosownie bowiem do art. 38 ust. 1 Konwencji „orzeczenia wydane w jednym państwie związanym niniejszą konwencją i w tym państwie wykonalne będą wykonywane w innym państwie związanym niniejszą konwencją, jeżeli ich wykonalność w nim zostanie stwierdzona na wniosek uprawnionego”.

Z naszego dotychczasowego doświadczenia w sprawach egzekucji należności wynikających z orzeczeń z Polski proponujemy następujące działania:

• uzyskanie w sądzie w Polsce zaświadczenia zgodnego art. 54 konwencji z Lugano;
  • uzyskanie w Norweskim Sądzie stwierdzenia wykonalności skutecznego w Norwegii polskiego tytułu wykonawczego (wyroku, nakazu zapłaty, postanowienia sądu itp.);
  • wszczęcie i reprezentowanie Wierzyciela w postępowaniu egzekucyjnym u Komornika w Norwegii w oparciu o w/w tytuł wykonawczy;

Komornik w Norwegii - Pomoc prawna

Masz pytania dotyczące postępowania z dłużnikiem z Norwegii, który nie płaci swoich zobowiązań?

Skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwoń +48 71 707 27 27

Weryfikacja wstępna sprawy  jest oczywiście bezpłatna, poufna i niezobowiązująca do zawarcia umowy. Skorzystaj bez ryzyka.