Komornik w Czechach

Czechy – Komornik – Postępowanie egzekucyjne

Prawo czeskie uwzględnia trzy sposoby windykacji należności: postępowanie pozasądowe, postępowanie procesowe (sądowe) i postępowanie egzekucyjne.

Egzekucja komornicza w Czechach

W celu wszczęcia postępowania egzekucji komorniczej w Czechach wierzyciel składa wniosek o sądowe wykonanie wyroku (soudní výkon rozhodnutí) zgodnie z Kpc lub też poprzez egzekucję sądową (exekuce prováděná soudním exekutorem) zgodnie z ustawą Nr 120/2001 o egzekutorach sądowych. Komornik w Czechach może przeprowadzić egzekucję po uzyskaniu zgody sądu. Komornik w celu przeprowadzenia egzekucji musi zwracic się do sądu egzekucyjnego o wyrażenie zgody na wszczęcie egzekucji oraz o wydanie nakazu egzekucji. O ile wszystkie wymogi formalne przewidziane w obowiązujących przepisach zostały spełnione, sąd wydaje postanowienie o zgodzie na przeprowadzenie egzekucji, ma na to 15 dni..

Koszty egzekucji komorniczej w Czechach

Wynagrodzenie komornika czeskiego wynosi 15% (nie mniej jednak niż 3.000 CZK) z wyegzekwowanej kwoty pieniężnej od dłużnika do wysokości 3.000.000 CZK. W przypadku wyższych kwot stawka procentowa stopniowo obniża się. Komornik w Czechach może również zawrzeć umowę z wierzycielem, w której strony ustalą wyższe niż wskazane w rozporządzeniu wynagrodzenie komornika. Komornik może zwrócić się, w uzasadnionych przypadkach, o złożenie zaliczki na poczet kosztów egzekucji (maksymalnie jednak do wartości 50% wynagrodzenia komornika, zgodnie z ww. rozporządzeniem). Z doświadczenia wiem, że można wynegocjować z komornikiem brak zaliczek na poczet wynagrodzenia.

Komornik w Czechach - Co może zająć w postępowaniu egzekucyjnym?

Komornik w Czechach zgodnie z §§ 321–322 ustawy nr 99/1963 może prowadzić postępowanie egzekucyjne z następujących składników majątku:

• rachunki bankowe
  • rzeczowe mienie ruchome
  • zarejestrowane środki transportu
  • nieruchomości
  • inne - np. wpływające na prawa majątkowe, na których w ramach zabezpieczenia ustanowiono zastaw, np. prawa do udziału w przedsiębiorstwie lub zarejestrowany znak handlowy

Masz problem z dłużnikiem z Czech, który nie płaci swoich zobowiązań?

Komornik w Czechach - Pomoc prawna

Wieloletnie doświadczenie pozwala nam skutecznie prowadzić postępowania przeciwko dłużnikom z Czech. Skontaktuj się z nami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwoń +48 71 707 27 27

Weryfikacja sprawy do windykacji w naszej kancelarii jest oczywiście bezpłatna, poufna i niezobowiązująca do zawarcia umowy. Skorzystaj bez ryzyka.

Nasza kancelaria  prowadzi obsługę prawną w sprawach windykacyjnych i upadłościowych w kraju jak i zagranicą min.:

Albania, Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja , Czarnogóra , Czechy , Dania , Estonia , Finlandia , Francja , Grecja , Hiszpania , Holandia, Irlandia , Islandia, Izrael, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Macedonia, Malta, Mołdawia, Monako, Niemcy, Norwegia,  Portugalia,  Rosja,  Rumunia, Serbia, Słowacja,  Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy